تکنیک پتینه کاری - دکوراسیون داخلی - روش های مختلف پتینه کاری

تکنیک پتینه کاری چیست؟

 نقاشی ساختمان بدون دیدگاه

نوعی از پوشش که بر روی انواع دیوار و سقف ها به کار می رود، پتینه است که از جمله هنر های بصری محسوب می شود که این هنر ترکیبی از رنگ، ذوق هنری و استفاده از ابزار های مخصوص این کار می باشد. همچنین استفاده از این هنر باعث می شود که نا صافی ها و ترک هایی که بر روی دیوار و سقف وجود دارد از بین برود. برای آگاهی از قیمت نقاشی ساختمان با استفاده از این تکنیک جدید و جذاب تماس بگیرید.

در پتینه کاری چه تکنیک هایی وجود دارد؟

برای انجام این کار شما می توانید تکنیک های زیر را به کار برید:

تکنیک پتینه با پارچه

تکنیک پتینه با پارچه

  1. استفاده از پارچه: تعداد زیادی پارچه را تهیه کنید و هر یک را آغشته به رنگ کرده و به صورت ضربه ای بر روی دیوار بکشید. همچنین می توانید پارچه را به صورت مستطیل با ابعاد ۱۵ در ۲۰ ببرید و آن را روی دیوار قرار دهید و طرفین آن را خلاف جهت یک دیگر بپیچانید.
  2. استفاده از اسفنج: برای استفاده از این روش باید ابتدا دیوار را رنگ آمیزی کنید و سپس اسفنجی را که آغشته به رنگ است به صورت ضربه ای روی دیوار بزنید. این راه از جمله روش هایی می باشد که طرح های بسیار زیبایی را می توان توسط آن خلق کرد.
  3. ایجاد بافت روی سطح: برای بافت دار کردن راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید برای به دست آوردن یک خمیری که نسبتا شل است از ترکیب پودر مل، آب، رنگ روغنی و روغن الیف استفاده کنید. برای آن که غلظت را به میزان دلخواه خود تبدیل کنید می توانید آب و پودر مل را کم و زیاد اضافه کنید.

پتینه کاری چه تاثیری در دکوراسیون داخلی دارد؟

دیوار از جمله بخش های مهم یک خانه است که در دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و همچنین تاثیر زیادی در روحیه افراد می گذارد، علاوه بر این دیوار بسیار آسیب پذیر است زیرا که بر روی آن ها تابلو، پرده های تزیینی و مانند این ها نصب می شود، همچنین زمانی پیش می آید که رنگ دیوار ها برای شما یکنواخت شده اند و شما نیاز به ایجاد یک تغییر دارید. در تمامی این موارد پتینه می تواند به کمک شما بیاید و تغییری بزرگ و خاص را برای شما به ارمغان آورد.