آموزش پتینه کاری

قبل از شروع هر پروژه نقاشی ساختمان بخصوص آموزش پتینه کاری ، شما به مواد اولیه پتینه کاری نیاز خواهید داشت. ابتدا باید بدانید چه موادی نیاز است و در وحله دوم باید بیاندیشید که از کجا این مواد را خریداری کنید. پس قبل از شروع هر کاری باید به فکر تهیه مواد اولیه از منبع قابل قبول و با کیفیت باشید.

گر در ساختمان خود می خواهید از پتینه ورق طلا استفاده کنید، باید ورق طلا تهیه نمایید. همینطور در مورد پتینه کاری از نوع ورق نقره نیز همین کار را باید انجام دهید. اما لوازمی مانند رنگ، دستمال مخصوص پاک کردن و ایجاد بافت و شابلون مخصوص برای انواع طرح ها و یک سری ابزار برای ایجاد و بافت طرح پتینه کاری نیاز است.

آموزش پتینه کاری

اینکه اگر اثر ما انواع ظروف و کوزه باشد آنها را پس از زدن چسب روی توده ماسه یا شن یا سنگ غلطانید. پس از خشک شدن، وقتی کار را به صورت ایستاده قرار می دهیم، اضافات ماسه و شن ریخته شده و کار آماده آموزش پتینه کاری می باشد.

آموزش پتینه کاری

راه راه کردن دیوار در پتینه: این روش بیشتر مناسب اتاق‌های خواب است. البته باید توجه داشت که نباید باعث شلوغ به‌نظر رسیدن اتاق شد. برای مثال می‌توان از این روش تنها برای دیوار سمت تختخواب استفاده کرد. ابتدا نقطه وسط دیوار را پیدا کنید سپس ۵/۷ سانتی‌متر از هر سمت این نقطه به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب اولین نوار ۱۵ سانتی‌متری ایجاد خواهد شد. به همین طریق تمام دیوار را به نوارهای ۱۵ سانتی‌متری تقسیم کنید.

آموزش پتینه كاری هنری معمولاً به آموزش تكنیك‌های پتینه كاری گفته می‌شود كه پتینه كار می‌تواند با استفاده از آن تكنیك‌ها كه در كلاس آموزش پتینه كاری هنری فرا گرفته است اقدام به پتینه كاری اجسام مانند ظروف مجسمه شیشه آئینه و دیگر ظروف كند. ابتدا سطح کار مورد نظر (چوب ، سفال یا گچ) را به وسیله قلم مو، یک لایه چسب چوب می زنیم، پس از نیمه خشک شدن کار، این خمیر را به وسیله قلم، دست یا کاردک به سطح کار مالیده و آن را می پوشانیم. سپس به وسیله چنگالی یا کاردک یا با استفاده از انگشتان دست، خطوط و نقوش دلخواه را روی کار ایجاد می کنیم. ( توجه داشته باشید که پس از مالیدن مل روی کار اگر چند دقیقه صبر کنیم، نقوش و حرکاتی که ایجاد می کنیم، مشخص تر و واضح تر خواهند شد). پس از اتمام کار، اثر خود را در محلی گرم قرار می دهیم تا کف کاملاً خشک گردد و بعد می توانیم انواع آموزش پتینه کاری ها را با انتخاب خودمان روی کار اجرا کنیم./ پتینه کاری

خدمات آموزش پتینه کاریدر این قسمت از آموزش پتینه کاری باید خدمت دوستان عرض کنیم که قبل از شروع هر پروژه نقاشی ساختمان بخصوص پتینه کاری، شما به مواد اولیه پتینه کاری نیاز خواهید داشت. ابتدا باید بدانید چه موادی نیاز است و در وحله دوم باید بیاندیشید که از کجا این مواد را خریداری کنید. پس قبل از شروع هر کاری باید به فکر تهیه مواد اولیه از منبع قابل قبول و با کیفیت باشید. آموزش پتینه کاری نسبت به رنگ های روغنی و پلاستیک که به صورت عمده استفاده می شوند، دلنشین تر می باشد. همچنین این نوع از نقاشی ساختمان باعث پر نشاط تر و زیبا تر شدن فضای زندگی می شود./ آموزش پتینه دیوار

شما می توانید با استفاده از هنر پتینه کاری فضای داخل خانه خودرا مطابق با سبکی از یک خانه قدیمی، مدرن و یا خاص دیگر بسازید. نقاشی پتینه می تواند فضاهای یکنواخت و خسته کننده در داخل یا خارج خانه را احیا و زنده کند. آموزش پتینه كاری هنری معمولاً‌ طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان به هنر پتینه كاری دارد علاقه‌ مندان كه قصد شركت در كلاس آموزش پتینه كاری را دارند و قصد شركت در یك دوره كلاس آموزش پتینه كاری هنری را دارند معمولاً افرادی هستند كه به پتینه كاری علاقه‌مندان بوده ولی پتینه كاری ساختمانی برای این علاقه‌مندان به پتینه كاری زیاد مفید نخواهد بود./ اجرای پتینه

انجام آموزش پتینه کاری

در این مرحله از آموزش پتینه کاری به مواد اولیه پتینه کاری پرداخته شده است. مواد اولیه به نوع طرح پتینه کاریی که می خواهید اجرا کنید بستگی دارد. برای مثال اگر در ساختمان خود می خواهید از پتینه ورق طلا استفاده کنید، باید ورق طلا تهیه نمایید. همینطور در مورد پتینه کاری از نوع ورق نقره نیز همین کار را باید انجام دهید.

پتینه كاری سفال می‌تواند به چند دسته تقسیم شود هنرجو می‌تواند در یك دوره آموزش پتینه كاری سفال فقط چند تكنیك پتینه كاری را آموزش ببیند و با همان تكنیك‌ها همیشه پیش برود و سفال و ظروف سفالی را پتینه كاری كند كه در نهایت فقط باعث خستگی و كسل شدن هنرجو بابت یكنواخت بودن كار می‌شود. از این روش آموزش پتینه کاری در محصولات سفالی، گچی، شیشه ای و چوب می توان استفاده نمود که بنا بر سلیقه، تمامی سطح کار یا فقط قسمتی از کار به وسیله ورق طلا پوشانده می شود.

آموزش پتینه کاریاما مربی آموزش پتینه كاری سفال چنانچه به گونه‌ای هنر جو قادر باشد ظروف سفال را به شكل ظروف تزئینی و یا به شكل ظروف سفالی عتیقه تبدیل كند كلاس آموزش پتینه  كاری سفال چنانچه حرفه ای برگزار کردد برای هنر جو بسیار مفید خواهد بود. در این قسمت از آموزش پتینه کاری خانه رنگ در آینده اقدام به معرفی فروشگاه های مجاز خواهد کرد. ولی شما می توانید جهت مشاوره در این زمینه با متخصصین ما از طریق صفحه تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

آموزش پتینه کاری حرفه ای

ابتدا مقدار تنظیف مورد نظر را در ظرف محتوی چسب رقیق شده و خیسانده و سپس به وسیله چسب غلیظ، سطح کار را آغشته به چسب کرده و تنظیف را یا به صورت باز شده یا چروک و حالت دار به کار اضافه می کنیم. کار پس از خشک شدن آماده رنگ آمیزی و پتینه کاری می باشد. علاوه بر آن آموزش پتینه کاری بر روی دیوار و پتینه ساختمان نیز محبوبیت بسیاری دربین علاقه مندان به این هنر تاثیرگذار پیدا کرده است.

اگر همین زیورالات را قبل از پتينه‎ كاری مشاهده كنيد هيچ‎ گاه فكر نخواهيد كرد كه روزی همين تكه فلز بعد از آموزش پتینه کاری گردن اویز و يا دستبند يك خانم شيك ‎پوش باشد و يا هيچ‌ گاه تصور نمي‎كنيد همين تكه فلز پتینه کاری شده روزی گوشواره يكی از افرادی باشد كه شايد قبلاً فقط و فقط به گوشواره‎های گران‎ بهای طلا و … قانع بوده اس.